viernes, julio 11, 2008

Recuperar el cabàs de la compra

Segurament, m'estic cansant dels discursos genèrics que no porten més enllà del simple benestar momentani. Cada vegada que m'intento documentar sobre temes de sostenibilitat em sento decebuda i acabo sense conclusions massa clares sobre què hem de fer.

Jo tinc unes certes inquietuds i no desisteixo, segueixo cercant coses senzilles per mirar de ser responsable amb el meu entorn i la societat. Tot i així, entenc que persones que no comparteixen aquestes inquietuds amb mi, puguin desistir de llegir els textos i conclusions sobre sostenibilitat que ens arriben de diverses fonts i que quan es trobin amb un canvi en els seus hàbits d'una forma una mica "imposada" es pugiuin empipar, malgrat la finalitat que es persegueix és part educatica, part ambiental.

Fa alguns mesos, vaig iniciar una "batalla" personal contra l'ús de les bosses de plàstic. En concret, vaig demanar que, a una botiga que coordino, deixessin de donar bosses a la clientela i si en demanaven es cobrés la bossa. Aquesta botiga està especialitzada en material scout i per tant, el públic objectiu són persones inquietes i amb una consciència social molt arrelada.

La persona que està a la botiga m'havia previngut que la getn s'empiparia; no hi vaig fer cas, però la respota és així. Moltes persones ho troben una mesura raonable, moltres altres s'empipen. Encara no entenem que la millor manera de ser responsables amb el medi ambient i de reciclar és no utilitzar i consumir productes que realment no ens fan falta? S'ha de fer una campanya de conscienciació per a recuperar el cabàs, el carret o la motxilla?

És necessari que cada verdura i fruita la posin a una bossa diferent? És necessari acumular bosses de plàstic i haver de comprar aparells per emmagatzemar-les?

Contra las bolsas de plástico
Stop a las bolsas de plástico

No hay comentarios: